Polopoly kommer stängas 15 december 2023. Innan dess behöver kvarvarande sidor flyttas eller kommer tas bort. Medarbetare kan läsa mer på FAQ Polopoly Avveckling
Beviljade ansökningar om medel för pedagogisk utveckling
under 2015
Projektbeloppen nedan är angivna exklusive OH-pålägg.
Stora projekt
- Kenneth Järrendahl, IFM, och Isak Engquist, ITN
"Utveckling av kursinnehåll enligt ”The new taxonomy of educational objectives” "
233.000 kr
- Ola Leifler, IDA
"Hållbar utveckling som en strimma genom civilingenjörsutbildningar"
250.000 kr
- Carl-Fredrik Mandenius och Gunnar Hörnsten, IFM
"Hur ska CDIO-kurser effektivt möta industrins kompetensbehov?"
215.000 kr
- Daniel Nordigården och Jakob Rehme, IEI
"Effektiv caseundervisning – resurseffektivitet i casebaserad undervisning för att möta olika lärandemål och för att stödja samverkansinslag i utbildningen"
247.000 kr
Litet projekt
- Thomas Ederth, IFM
"“Flipped classroom” i Molekylfysik. Två flugor i en smäll: anpassning av undervisningen till studenternas behov och tydliggörande av progressionen i programmet"
80.000 kr
Om inget annat anges ska projekten vara avrapporterade 31 mars 2016.
Totalt söktes stöd för 8 projekt under 2015; summan av de sökta beloppen var 1.388.000 kr (exklusive OH).
Sidansvarig:
infogruppen@tfk.liu.se
Senast uppdaterad: 2021-05-27